Press / Padelnest.se är JTI Ventures nya satsning

Padelnest.se är JTI Ventures nya satsning

Publicerad 11 januari 2021

Måndagen den 26e oktober lanserades padelnest.se, JTI Ventures nya satsning på padel. Webbutiken är en del av företagets trend- och diversifieringsstrategi, där kompetens och resurser snabbt flyttas till nya projekt för att möta marknadens efterfrågan. Ambitionen är att padelnest.se ska bli en hub för padelintresserade där både produkter och relevant information går att finna.

– Tack vare att vi har flera padelintresserade medarbetare identifierade vi ett glapp i marknaden där de flesta padelbutiker framförallt riktar sig till en yngre målgrupp med ambitioner att spela på en högre nivå. Vi såg en möjlighet som vi snabbt kunde ta tillvara på tack vare vårt existerande kontaktnät och flexibla arbetssätt, säger Jimmy Tieu, VD och Grundare JTI Ventures.

Padelnest.se riktar sig till den breda massan som spelar med vänner, kollegor och familj. Sidan kommer utöver padelracketar och utrustning ta andelar på begagnatmarknaden genom tjänsten “Second Chance”. Kunder erbjuds att både sälja och köpa begagnade racketar direkt via butiken för att ge dem möjlighet byta in sitt racket i takt med att de utvecklar sitt spel.

Mottagandet från kunderna har varit positivt redan innan lansering då tjänsten tjuvstartade på sociala medier. På sociala medier publiceras utöver kampanjer och samarbeten även guider och artiklar som hjälper kunderna att välja rätt utrustning och höra om de senaste trenderna inom padel.

– Vi vill finnas där för kunden, både före och efter ett köp. När det gäller padelracket krävs det en del förkunskap, och då räcker inte alltid en produktbeskrivning. Därför kände vi att det var viktigt bygga en plattform som tillhandahåller både information och andra efterfrågade tjänster, säger Robin Persson, inköpare på JTI Ventures.

Under namnet ProIX produceras dessutom egendesignade padelracketar för att kunna erbjuda populära rackettyper till så bra priser som möjligt. Till en början kommer utbudet vara begränsat, men går försäljningen som förväntat ska ProIX finnas som ett prisvärt alternativ till de etablerade märkena.

Med sloganen “Shape Your Game” har drivkraften varit att skapa en plattform där gammal som ung, novis som expert, kan känna sig trygg i inköp till sitt padelspelande.

För mer information:
Jimmy Tieu, VD
Mail: jimmy.tieu@jitventures.se Tel: 0736988589

Per Klemedtsson, Kommunikatör
Mail: per.klemedtsson@jtiventures.se 

JTi Ventures är ett e-handelsföretag grundat 2016 med bas i Helsingborg. Företaget äger ett flertal olika webbutiker med ett ständigt växande sortiment. Omsättningen har fördubblats flera gånger om, och 2020 landade den på över 100 miljoner kronor. Produkterna säljs till hela världen, men främst i Europa. I dagsläget arbetar ca. 40 personer på företaget.